اجتماعی

اگر مسیج دادن به این شیوه را متوقف کنید، رابطه عاطفی تان را بهبود میبخشید.

به اشتراک بگذارید

چند سال قبل، من و همسرم در کارگاهی تحت عنوان "قوانین نامزدی" که در دوبی برگزار میشد، شرکت کردیم. یکی از مواردی که در این کارگاه تدریس می شد در نحوه برقراری ارتباط، مربوط به مسیج ها، نحوه خواندن مسیج و نوشتن مسیج بود. زیرا در این عصر که زمان قابل توجهی از رابطه ها در صفحه های مجازی سپری میشود، توجه به نحوه مسیج دادن و خواندن آن، در حفظ روابط بسیار حائز اهمیت است و شیوه صحیح آن ارتباطات را بهبود میبخشد.

safgasdf

حداقل بیست زوج در این کارگاه حضور داشتند. در تمام سنین ، نژادها ، اقوام ، ادیان و گرایش های مختلف. بعضی از آنها نامزد بودند و برخی دیگر مانند من و همسرم فقط دوست و پارتنر بودیم، اما در مورد ازدواج فکر می کردیم. حتی بعضی ازآنها مانند من یک بار ازدواج کرده بودند و جدا شده بودند.

استاد کارگاه با این جمله شروع کرد که : "کسی که در کنارت نشسته شخصی خواهد بود که باعث می شود بیشترین رشد را در کل زندگی داشته باشی. شما او را دوست خواهید داشت، شما از او متنفر خواهید شد، یا با او رشد خواهید کرد و یا از هم جدا خواهید شد."

برگشتم و به همسرم نگاه کردم و نیمه لبخندی را روانه چشمانش کردم.

سپس استاد با این موضوع کلاس را شروع کرد : "ارتباط پیامکی اشتباه است"

شروع به نگاه کردن به چشمان جمعیت کرد و گفت : "مسیج های داخل شبکه های اجتماعی وسیله ایست برای 'اطلاعات' و نه 'ارتباطات' "

چند زن و شوهر به چشمان یکدیگر نگاه کردند و خندیدند. و ما یکی از آنها بودیم.

استاد با یک مثال شروع کرد به توضیح دادن، تا فرق این 2 موضوع را توضیح دهد.

 

"من ساعت 7 آنجا خواهم بود"(اطلاعات)

و

"من متنفرم از اینکه مادرت همیشه از والدین من انتقاد می کند. مادرت فکر می کنه من یک پدر وحشتناک و عصبی هستم. " (ارتباطات)

 

در اطلاعات شما پیامی را به پارتنرتان میرسانید که ممکن است برای اون فقط سوال به وجود آورد، ولی در ارتباطات شما عواطف شریکتان را مانند خشم و تنفر و ... را تحریک میکنید.

زیرا مسیج ها دارای لحن نمیباشند و مهربانی و خشم را انتقال نمی دهند و همیشه در مسیج دادن ممکن است شما کلماتی را جا بندازید و تمام مطلب را نتوانید برسانید.حرف های مهم زندگیتان آنقدر ارزش دارند که از طریق مسیج رد و بدل نشوند و افراد آگاه و با درک بالا در جامعه به دلیل اهمیت و علاقه به همسرشان صبر میکنند تا در مقابل شریکشان قرار بگیرند، درون چشمانش نگاه می کند و به او می گوید که چقدر دوستش دارد و این ارتباط برایش مهم است و خیلی مشتاق نیست که بدی های والدینش را از زبان مادر او بشنود و اینکه تمام تلاشش را میکند تا پدر خوبی باشد و دوست ندارد نقد پدر بودنش را از زبان مادر او بشنود و ترجیح میدهد خود او بگوید.

هیچ وقت احساساتتان را از طریق پیامک عنوان نکنید زیرا پیامک قادر به انتقال آن نیست.

به نظرم کاملا حق با او بود و من همیشه حرف های مهم زندگی ام را از طریق مسیج به همسرم می گفتم، تا قبل از این بلد نبودم ولی از امروز یاد گرفتم. هر شخصی احتمالاً حداقل یک بار این خطا را مرتکب شده است (یا اگر مثل من باشید ، به دفعات). ارسال پیام کوتاه راهی آسان برای برقراری ارتباط با عزیزانمان است که از آنها دور هستیم یا الان کنارمان نیستند.اما شیوه صحیح آن را باید بیاموزیم.

آلبرت مهرابیان ، استاد دانشگاه UCLA دریافت که 55٪ ارتباطات از طریق زبان بدن، 38٪ از طریق تن صدا، و تنها 7٪ از طریق کلمات انتقال می یابد و دلیل اینکه تنها 7٪ از ارتباطات ما بر اساس کلمات است ، این است که گاهی اوقات کلمات ما با زبان بدن ما مطابقت ندارند.

برای مثال: شما می گویید: " من مشکلی با آن ندارم " اما فک شما گره خورده و دستانتان روی سینه ضربدری شده است. زبان بدن شما به وضوح با کلمات شما مطابقت ندارد.

اگر شما فقط اطلاعات مسیج کنید شریک شما متوجه نمی شود که شما از دست او ناراحت هستید و هیچ پیامد احساسی ای بعد از پیام شما به وجود نمی آید. و زمانیکه او را میبینید در کمال احترام و محبت کلامتان را عنوان می کنید.

فرستاده شدن این گونه مسیج ها به این دلیل است که یکی از 2 طرف رفتار بسیار واکنشی ای دارد و سریعا نیاز دارد که مخاطبش را از ناراحتی خود آگاه کند. مثلا پس از اتفاق امروز صبح در منزل، ساعت 12 ظهر با مسیجی مثل :" من از رفتار سر صبحانه تو خیلی عصبانی شدم، مگه نگفتم سر میز روزنامه نخون" شروع به برهمزدن آرامش در ارتباط میکند، درصورتیکه اصلا نیازی نیست که عواطف خشمناکش را به سرعت با او در میان بگذازد و کافی ست کمی صبر کند تا رو در رو باهم صحبت کنند.

برای تکرار و تثبیت این تمرین هردوطرف باید مشارکت کنند، به این ترتیب که اگر طرف مقابل یادش رفت و همچین مسیجی فرستاد او با ملایمت جواب دهد : "سلام عزیزم ، من فکر می کنم بهتره منتظر بمونیم تا بعداً در این مورد صحبت کنیم. یاد آوردن؟ اطلاعات ، نه ارتباطات؟"

همه ما روابط شادتر و سالم تری را می خواهیم و سزاوار آن هستیم و گاهی میتوانیم با تصحیح چیزی به ظاهر کوچک مثل ابراز صحیح احساساتمان نسبت به متن ، به این نتیجه برسیم و منجر به داشتن صمیمیت و تفاهمی شود که شما و همسرتان می خواهید.

استاد در ادامه توضیح داد که پیام های متنی همان قدر که می توانند باعث تشنج در ارتباط شوند به همان میزان استفاده صحیح از آن می تواند اثر گذار باشد. قطعا پیام کوتاه یک شکل ایده آل برای برقراری ارتباط نیست اما استفاده به موقع از آن می تواند کاتالیزوری موثر برای بهبود ارتباطتان باشد.

مثلا یک سایت خبری یا کانال خبری را چک کنید و اخبار های خوب را برای همسرتان ارسال کنید و یا کلیپ های کوتاه انرژی بخش برایش ارسال کنید.همسر شما در این روزگار سیاه نیازی به شنیدن و دیدن اطلاعات منفی ندارد، "به جای تاریکی در زندگی همسرتان نور باشید"

گاهی بی بهانه به او مسیج دهید و از وجودش در زندگیتان قدردانی کنید و بگویید چقدر منتظر هستید که ساعت کارتان به پایان برسد و اورا دوباره در آغوش بگیرید..به او بگویید که در حین کار فکرش از ذهن شما بیرون نمی رود..از اوایل زندگی شروع به فرستادن این مسیج ها کنید، اول به این دلیل که هیچ کس جلوی ابراز احساسات نمی تواند مقاومت کند و دوم اینکه نگذراید دیر شود، زیرا سن افراد، بالا که می رود رد پای ابراز احساسات در زندگی شان کم رنگ می شود.

مسیج message بهبود روابط ارتباط و روابط relationship workshop text message love عشق

دیدگاه
اگر دیدگاهی نسبت این مطلب دارید عنوان کنید

مطالب بعدی