اجتماعی

قصد مهاجرت دارید؟

به اشتراک بگذارید

قصد مهاجرت به کدام کشور اروپایی را دارید؟ به دنبال کشوری ایده آل برای مهاجرت هستید؟ از قوانین تازه مهاجرتی اطلاع ندارید؟ به دنبال مهاجرت راحت هستید؟ و …

اگر این سوالات ذهن شمارا هم درگیر کرده است توصیه می شود حتما این مطلب را مطالعه نمایید.

در سال های اخیر که شرایط اقتصادی و اجتماعی ایران مبتلا به بی ثباتی شده است تعداد زیادی از مردم تمایل دارند به کشور های دیگر مهاجرت نمایند. اما همه در جریانیم که مهاجرت کار آسانی نیست و سختی های خود را به همراه دارد. با این احوال در دو سال اخیر میزان مهاجرت از ایران بسیار بیشتر از قبل شده است. این اتفاق نشان می دهد که مهاجرت برای ایرانیان به آن سختی ها هم نیست. اما با نزخ بالای مهاجرت از ایران و دیگر کشور های منطقه به اروپا و امریکا بدون شک قوانین مهاجرتی هر روز سخت تر از قبل می شود.

 

دلایل ازدیاد مهاجران ایرانی

اما چرا نزخ مهاجرت از ایران هر روز در حال پیشرفت می باشد؟ آیا مشکلات مختلفی که در کشور به وجود آمده است باعث می شود که مردم به فکر مهاجرت باشند؟ در اصل باید گفت ز زندگی بهتر در کشور های پیشرفته و توسعه یافته باعث شده بسیاری از مردم به فکر مهاجرت باشند.

بیشترین افراد مهاجر را سرمایه گذاران و افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار دارند و همچنین افراد جویای کار تشکیل می دهند. دانشجویان و نخبگان نیز در رتبه دوم قرار گرفته اند. تحریم های منطقه علاوه بر فشار بر زندگی مردم باعث شده است بازار های تجاری نیز بر روی ایرانیان داخل کشور بسته شود اما به یقین می توان گفت اغلب سرمایه گذاران و صاحبان مشاغل ایرانی که در کشور های دیگر زندگی می کنند، کسب و کاری موفق و بدون دغدغه دارند. در ایران اما اوضاع متفاوت است تجار ایرانی که در کار صادرات یا واردات هستند هر روز باید نگران این باشند که سرمایه آنها به دلایل مختلف تلف نشود. همچنین اغلب تحصیل کرده ها در داخل ایران نمی توانند شغل مورد نظر و مرتبط حرفه خود را به دست بیاورند به همین دلیل با امید یافتن شغل مورد نظر خود به مهاجرت فکر می کنند.

بر اساس آمار های منتشر شده، بیشتر افرادی که به خارج از کشور مهاجرت کرده اند، بعد از مدتی در کشور مقصد توانسته اند مشاغل مدیریتی و حرفه ای به دست بیاورند و همچنین بسیاری از آنها جز کارآفرینان آن کشور شناخته شده اند.

همچنین باید گفت شرایط تحصیل در ایران کمی سخت و دشوار است و با توجه به تحریم های اخیر، در داخل ایران امکان دیده شدن به حداقل رسیده است از این رو اغلب دانشجویان به فکر تحصیل در کشوری دیگر هستند تا بدین طریق بتوانند آینده ای بهتر را برای خود رقم بزنند، به طوری که صحبت این روز های اغلب دانشجویان در دانشگاه ها مهاجرت و راه های آن می باشد.

دسته بعدی مهاجران را خانواده ها تشکیل می دهند. اغلب مردم نگران آینده فرزندان و خانواده خود هستند به همین دلیل ترجیح می دهند خارج از ایران زندگی کنند. البته شرایط زندگی در ایران بحرانی نیست اما استرس ها و نگرانی های خود را به همراه دارد و این افراد ترجیح می دهند که باقی زندگی خود را در آرامش و بدون استرس بگذرانند.

به وضوح می توان دید که امید به زندگی در ایران به حداقل خود رسیده است. شاید زندگی در کشور های دیگر سختی های خود را به همراه داشته باشد اما اغلب مردم امید به زندگی بهتر را دارند. در گذشته فقط نخبگان و دانشجویان کشور بیشترین تعداد مهاجران را شامل می شدند اما این روز ها پدیده مهاجرت در تمامی اقشار جامعه ایران فراگیر شده است.

بر اساس آمار های منتشر شده نیمی از مهاجران ایرانی خارج از کشور دارای تحصیلات دانشگاهی و عالی هستند. از این آمار می توان دریافت که زندگی برای این دسته افراد حتما در ایران مناسب نبوده است و همچنین می توان نتیجه گرفت زندگی و کار در ایران برای هیچ یک از اقشار جامعه در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و فرقی ندارد که یک شخص دارای تحصیلات دانشگاهی باشد یا هیچ گونه تحصیلات آکادمیک نداشته باشد.

مهمترین کشور های مقصد ایرانیان برای مهاجرت

بدون شک انتخاب کشور مناسب برای زندگی اغلب مردم در جهان، امریکا و کانادا می باشد. هر شخصی که قصد مهاجرت را دارد این دو کشور را در ابتدای لیست خود قرار می دهد. ایرانیان نیز علاقه بالایی به زندگی در این دو کشور را دارند. بر اساس آمار های منتشر شده، امریکا بزرگترین مقصد ایرانیان برای مهاجرت است. در میان مهاجران امریکا، ایران جز کشور هایی است که در این کشور بیشترین مهاجر را دارا می باشد.

 

مهاجرت به امریکا:

 ایرانیان مقیم امریکا تا به امروز حدود یک میلیون نفر می باشند. این رقم در سال های اخیر روند رو به رشد کندی داشته است و دلیل آن نیز شرایط سخت اخذ اقامت در این کشور برای ایرانیان می باشد. دولت امریکا به تازگی مهاجرت به این کشور را برای ایرانیان بسیار دشوار نموده است و می توان گفت فقط دانشجویان نخبه و سرمایه گذاران بزرگ می توانند کمی راحت تر به این کشور مهاجرت کنند. اغلب ایرانیان مقیم امریکا به ترتیب در کالیفرنیا، لس آنجلس، نیویورک، تگزاس و ویرجینیا زندگی می کنند. همچنین دانشجویان ایرانی در اغلب دانشگاه های بزرگ این کشور حضور پر رنگی دارند.

 

مهاجرت به ترکیه: 

همانطور که گفته شد مهاجرت به کشور های اروپایی و امریکایی بسیار دشوار تر از قبل شده است. در این میان افراد ترجیح می دهند راه های آسان تری را برای مهاجرت انتخاب کنند. یکی از این راه ها مهاجرت به ترکیه می باشد. با مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت و شهروندی این کشور بعد از 3 الی 8 سال بسته به شرایط می توان به کشورهای دیگر به راحتی مهاجرت نمود. اما بر اساس آمار های به دست آمده بسیاری از افراد که به این قصد به ترکیه مهاجرت نموده اند، از مهاجرت به کشور های دیگر صرف نظر کرده و ترجیح داده اند در ترکیه زندگی و کار نمایند این نکته نشان می دهد ترکیه از لحاظ شرایط کاری و زندگی هم رده با کشور های اروپایی است. در دو سال اخیر ایرانیان در رتبه دوم مهاجران ترکیه قرار گرفته اند. هم اکنون تعداد ایرانیانی که در این کشور زندگی می کنند بیش از 500 هزار نفر می باشد.

دلایل مختلفی از قبیل زندگی راحت تر، همسایه بودن با ترکیه، شباهت های فرهنگی، هزینه های پایین تر زندگی و از همه مهمتر شرایط آسان مهاجرت به ترکیه … باعث شده است ایرانیان به فکر مهاجرت به ترکیه باشند. دولت ترکیه نیز از سال 2017 شرایط اخذ اقامت و شهروندی ترکیه برای ایرانیان را آسان نموده است. ایرانیان می توانند با سرمایه گذاری در ترکیه و خرید خانه در ترکیه یا راه اندازی کسب و کار و ثبت شرکت در ترکیه اقامت و شهروندی این کشور را به دست بیاورند. اغلب ایرانیان ترجیح می دهند در شهر های استانبول، آنکارا و ازمیر زندگی کنند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه کارشناسان ما در شرکت سرمایه گذاری املاک برنا هومز می توانند شما را یاری کنند.

 

مهاجرت به امارات:

بعد از امریکا و ترکیه، کشور امارات بیشترین تعداد مهاجر ایرانی را به خود اختصاص داده است. از مدت ها و سال ها پیش ایرانیان بسیاری در این کشور شروع به سرمایه گذاری کردند تا بتوانند همراه با خانواده خود به امارات مهاجرت کنند. اما متاسفانه در سال های ابتدایی کلاهبرداری های زیادی از سرمایه گذاران ایرانی انجام گرفت که باعث شد تعداد سرمایه گذاران و مهاجران این کشور کاهش بیابد در سال های اخیر نیز تعداد مهاجران به امارات بسیار کاهش یافته است. هم اکنون کمتر از 500 هزار نفر ایرانی در امارات زندگی می کنند.

 

مهاجرت به کانادا:

با آنکه ایرانیان زیادی علاقمند به زندگی در کانادا می باشند، اما این کشور در رده چهارم تعداد مهاجران ایرانی قرار گرفته است. هم اکنون بالغ بر 163 هزار ایرانی در کانادا زندگی می کنند. قوانین مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت و شهروندی این کشور هر روز سخت تر از قبل می شود. به همین دلیل کمتر کسی می تواند به آسانی به کانادا مهاجرت کند.

 

مهاجرت به آلمان:

از سال های پیش بسیاری از ایرانیان به آلمان مهاجرت کرده اند. این کشور اروپایی با آنکه شرایط اقتصادی خوبی دارد اما مردم باید به سختی کار کنند تا بتوانند نیاز های خود را بر طرف نمایند اما با این حال امید به زندگی در این کشور بیشتر از ایران می باشد. در گذشته که جمعیت آلمان رو به کاهش بود دولت این کشور شرایط مهاجرت را بسیار آسان نمود. در همان سال ایرانیان زیادی به این کشور مهاجرت کردند جمعیت اعلام شده ایرانی در آلمان بیش از 120 هزار نفر می باشد که اغلب آنها در شهر هامبورگ اقامت دارند. اما با توجه به افزایش مهاجران عرب و سیاه پوست شرایط مهاجرت به آلمان امروزه سخت تر از قبل شده است.

از کشور های دیگر که مهاجران ایرانی بسیاری در آنجا زندگی می کنند می توان به ترتیب کشور های زیر را نام برد:

• کشور مالزی با 100 هزار نفر مهاجر ایرانی

• کشور سوئد با بیش از 92 هزار نفر مهاجر ایرانی

• کشور انگلیس با حدود 83 هزار نفر مهاجر ایرانی

• کشور عربی کویت بالغ بر 45 هزار نفر مهاجر ایرانی

• استرالیا با بیش از 36 هزار نفر مهاجر ایرانی

 

چرا ترکیه برای سرمایه گذاری و خرید خانه برای ایرانیان مناسب ترین گزینه می باشد؟

از میان کشور های یاد شده، به یقین می توان گفت کشور ترکیه مناسب ترین گزینه برای مهاجرت است. چرا در سال های اخیر ترکیه بیشترین مهاجر ایرانی را به خود اختصاص داده است؟ چرا ایرانیان علاقه بالایی به زندگی در ترکیه دارند؟ موارد زیر اصلی ترین دلایل برای مهاجرت به ترکیه می باشد:

• دین قالب در این کشور، مانند ایران اسلام می باشد

• فرهنگ مردم ترکیه شباهت زیادی با مردم ایران دارد.

• اغلب افراد برای مسافرت خارجه ترکیه را انتخاب می کنند ترکیه جز کشور هایی است که برای سفر به آنجا، ایرانیان نیاز به اخذ ویزا ندارند.

• با اینکه ترکیه شباهت های زیادی با ایران دارد اما شرایط زندگی در این کشور بسیار بهتر از ایران می باشد.

• در ترکیه با حداقل درآمد می توان زندگی راحتی داشت

• شرایط اخذ اقامت در ترکیه برای ایرانیان در دو سال اخیر بسیار آسان تر از قبل شده است و هر ایرانی با کمی سرمایه می تواند به راحتی به ترکیه مهاجرت کند.

• موقعیت جغرافیایی ترکیه به نحوی است که نیمی از آن در اروپا و نیمی دیگر در آسیا واقع شده است. این موقعیت جغرافیایی برای بسیاری از سرمایه گذاران مهم است.

• کشور ترکیه، یک کشور کامل توریستی و گردشگری می باشد و سالانه میلیون ها نفر از سراسر نقاط جهان به این کشور مسافرت می کنند به همین دلیل موقعیت عالی برای انواع سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار دارد.

• اغلب شرکت های بزرگ و معروف بین المللی در ترکیه دارای شعب مختلف هستند.

• یادگیری آسان زبان ترکی استانبولی

• کشور ترکیه در بازار های جهانی حضور فعال و پر رنگی دارد. بر اساس پیش بینی های انجام شده کشور ترکیه در جایگاه 5 اقتصاد برتر و قدرتمند جهان در سال 2030 قرار خواهد گرفت.

• با راه اندازی کسب و کار و ثبت شرکت در ترکیه می تواند بدون اعمال تحریم به فعالیت ها و تبادلات تجاری با بازار های جهانی پرداخت

• اخذ اقامت و شهروندی ترکیه بسیار آسان تر از کشور های دیگر می باشد. با اخذ پاسپورت این کشور می توان به راحتی به کشور های اروپایی و امریکایی سفر نمود و این موقعیت باعث می شود بتوان به آسانی به هر کشوری که می خواهید مهاجرت کنید.

بیشتر بخوانید:

خرید خانه در ترکیه و اخذ اقامت برای ایرانیان

• در آینده ای نزدیک ترکیه به جمع کشور های جزء اتحادیه اروپا می پیونند و این اتفاق می تواند برای مردم و شهروندان این کشور و سرمایه گذاران یک جهش اقتصادی بزرگ باشد.

دلایل زیادی وجود دارد که باعث شده ترکیه بهترین گزینه برای زندگی و مهاجرت باشد. در سال های اخیر بسیاری از سرمایه گذاران و صاحبان مشاغل با سرمایه گذاری در ترکیه توانسته اند موفقیت های جهانی بدست بیاورند. همانطور که گفته شد کشور ترکیه یک کشور کاملا توریستی محسوب می شود. صنعت اصلی این کشور توریست و گردشگر است. در این صنعت می توان به سادگی و با کمترین میزان سرمایه یک کسب و کار مطمئن راه اندازی نمود.

همچنین دولت ترکیه تسهیلاتی مناسب برای سرمایه گذاران ایرانی در نظر گرفته است. در دو سال اخیر ایرانیان زیادی با استفاده از تسهیلات و وام های این کشور توانسته اند با اندک سرمایه به کسب و کاری بزرگ دست پیدا کنند. همچنین اگر قصد خرید خانه در ترکیه را داشته باشید با حداقل سرمایه و با استفاده از وام ها و تسهیلات دیگر می توانید یک خانه مناسب در ترکیه را خریداری نمایید.

اگر شما نیز قصد مهاجرت دارید بهتر است با مشاوران ما در شرکت سرمایه گذاری املاک برنا تماس حاصل نمایید تا شما را در این امر مهم یاری کنند.

immigrate مهاجرت کاری مهاجرت ترکیه

دیدگاه
اگر دیدگاهی نسبت این مطلب دارید عنوان کنید

مطالب بعدی