علمی

کرونا، ویروسی که با جهش عصیانگر شد

به اشتراک بگذارید

پژوهش های جدید نشان می دهد که ویروس کرونا گرفتار جهش (موتاسیون) شده که نرخ سرایت ویروس را بیش از پیش کرده است و به گفته محققین این جهش باعث شمار بالای مبتلایان در ایالت متحده آمریکا شده است.

به گزارش  CNN: پژوهشگران در فلوریدا باور دارند که جهش جدید ویروس کرونا توانایی درگیر کردن سلول های انسانی را به مراتب سریع‌تر و راحت‌تر کرده است.هرچند که پژوهشگران اذعان دارند که تحقیقات بیشتری نیازاست تا نشان دهد آیا این جهش سبب تغییر درسرایت و روند انتقال بیماری شده است یا خیر؟

 یکی از محققان این مطالعه بر این باور است که دقیقا همین جهش باعث شمار بالای مبتلایان به کوید-19 در امریکا شده است. این همان جهش است که دانشمندان مدتهاست نگران ظهورش هستند.

 پژوهشگران موسسه تحقیقاتی "اسکریپس" در فلوریدای امریکا در پایان تحقیقات مورد نظر پی بردند که این جهش، ساختار بیرونی ویروس را هدف قرار می‌دهد. ساختاری که به وسیله آن ویروس می‌تواند به سلول زنده میزبان، وارد شود. در صورت تایید شدن این تحقیقات برای نخستین بار، ثابت می‌شود این تغییرات در ساختار ویروس، در سرایت آن اهمیت دارد.

در روزهای پیشین، سازمان جهانی بهداشت در بیانیه ای اعلام کرده است که جهش های ویروس کرونا که تا کنون مشاهده شده، تاثیری در اثربخشی واکسن هایی که در حال ساخت آن هستند ندارد.همچنین در هفته گذشته سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که سرایت ویروس تاکنون تاثیری بر شدت بیماری نداشته است.

محقق آمریکایی "ویلیام هاسلتین" که به دلیل پژوهش هایش بر روی ویروس اچ آی وی معروف است، پیرو تحقیقات تیم "اسکریپس" در خصوص ویروس کرونا تاکید کرد: که ما باید برای هرگونه جهش و تغییر در ساختار ویروس کرونا آماده باشیم.

همچنین وی افزود: ویروس کرونا نسبت به کارهایی که ما برای مقابله با آن می کنیم واکنش نشان می دهد.دارو میسازیم، ویروس نسبت به آن مقاومت خود را بالا می‌برد. واکسن میسازیم، ویروس راهی برای مقابله با واکسن پیدا می‌کند. حتی در خانه میمانیم ولی ویروس در اطراف خانه پرسه میزند.

از زمان آغاز وشیوع ویروس کرونا، تا به حال بیشتر از ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سراسر جهان به آن مبتلا شده اند و بالغ و ۴۲۷ هزار نفر جان باختند.

عجایب حوادث ویروس کرونا covid-19

دیدگاه
اگر دیدگاهی نسبت این مطلب دارید عنوان کنید

مطالب بعدی